Ets a: Inici > Investigació
Diverses línies d’investigació es duen actualment a terme en col·laboració amb el Museu Balear de Ciències Naturals. Aquests estudis, realitzats per col·laboradors externs amb el suport institucional del MBCN comprenen diferents camps de la recerca en Història Natural: faunística i taxonomia d’invertebrats, flora micològica, espeleologia i bioespeleologia, estudis sobre els carst, micropaleontologia, paleoictiologia, documentació històrica, cartografia biològica, etc. Alguns dels estudis es fan en col·laboració amb altres institucions nacionals i internacionals. D’altra banda, els fons del museu són també objecte fonamental d’estudi com a tasca complementària a la seva catalogació i conservació.
  Línies obertes d’estudi:
  • Crustacis isòpodes terrestres de les Balears i de la Península Ibèrica (Lluc Garcia)
  • Crustacis decàpodes al mar Balear (Lluc Garcia)
  • Coleòpters crisomèlids a les Balears (Antoni Sacarés)
  • Flora micològica de les Balears (Secció micològica del museu)
  • Estudi dels peixos fòssils de les Balears (Guillem Mas)
  • Fauna cavernícola terrestre de les Balears (Mateu Vadell, Lluc Garcia)
  • Exploració espeleològica de les cavitats càrstiques (Mateu Vadell, Damià Crespí)
  • Estudis sobre el carst (Dr. Àngel Ginés)
  • Micropaleontologia (Drs. Guillem Mateu Mateu i Guillem Mateu Vicens)
  • Classificació de Quilòpodes de les Balears i de la Península Ibèrica (Mateu Vadell)